5S – poprawa procesów organizacji
Zakres szkolenia:
- Czym jest 5S? Metoda i jej filary.
- Miejsce 5S w Lean Management.
- Wdrożenie 5S:
- cel wdrożenia 5S,
- mapa korzyści i zagrożeń,
- bezpieczeństwo podstawą wszystkich działań,
- kolejność wdrażania – wybór stanowiska pilotażowego,
- stworzenie zespołu,
- plan pracy w cyklu PDCA.
- Kolejne etapy wdrożenia 5S:
- sortowanie,
- systematyzowanie,
- sprzątanie,
- standaryzowanie,
- stosowanie, samodyscyplina.
- Utrzymanie 5S i ciągłe doskonalenie:
- wyznaczanie celów,
- ujawnianie problemów,
- standaryzacja jako podstawa zmian,
- eliminowanie strat,
- wizualizacja.
- Zastosowanie 5S we wszystkich procesach przedsiębiorstwa.
Uczestnicząc w szkoleniu:
- Dowiesz się jak sprawnie wdrożyć technikę 5S we wszystkich procesach przedsiębiorstwa.
- Przekonasz się jak zastosowanie 5S wpływa na polepszenie procesów a tym samym na wyniki firmy.
- Będziesz umiał zmotywować zespół do utrzymania i polepszania ustalonych standardów.
- Zrozumiesz potrzebę standaryzacji jako podstawę ciągłej poprawy procesów.
Adresaci szkolenia:
- Szkolenie skierowane głównie do managerów średniego szczebla, liderów zespołów pracowniczych, liderów oraz członków zespołów poprawy jakości, liderów oraz członków zespołów ciągłych zmian oraz wszystkich realnie zaangażowanych w poprawę procesów produkcyjnych i okołoprodukcyjnych.
- Szkolenie może być przygotowane do pracy z pracownikami produkcyjnymi.
- W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby o różnym stopniu zaawansowania w filozofię szczupłego zarządzania procesami: nie mające żadnej wiedzy, jak też osoby posiadające już wiedzę teoretyczną.
Czas trwania:
- 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) lub 2 dni (16 godzin dydaktycznych w tym drugi dzień w formie warsztatowej)