Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
Zakres szkolenia:
- Teoria konfliktu
- Co to jest konflikt?
- Konflikt – zapobiegać czy leczyć?
- Rodzaje konfliktów i ich dynamika
- Fazy sytuacji konfliktowej
- Przełamywanie barier w konflikcie
- Zarządzanie konfliktem
- Radzenie sobie z konfliktem w sytuacji pracy
- Zachowania ludzi w sytuacjach konfliktowych
- Sposoby zapobiegania konfliktom
- Sposoby dochodzenia do porozumienia – rola mediatora, negocjatora lub arbitra
- Radzenie sobie z „narzekaczami”
- Emocje i ich rola w sytuacji konfliktowej
- Kreatywność w konfliktach i sytuacjach problemowych
- Co to jest kreatywność?
- Techniki kreatywnego rozwiązywania problemów
- Metoda sześciu kapeluszy Edwarda de Bono
Uczestnicząc w szkoleniu:
- Nauczysz się, jak radzić sobie w sytuacjach konfliktowych i wygrywać w modelu win-win.
- Zrozumiesz, że konflikt jest pewnego rodzaju procesem, który efektywnie zarządzany przynosi korzyści wszystkim stronom.
- Poznasz narzędzia kreatywnego rozwiązywania konfliktów.
Adresaci szkolenia:
- Szkolenie jest skierowane do wszystkich osób uczestniczących w procesach negocjacyjnych ze stronami zewnętrznymi jak i w obrębie organizacji.
- Szkolenie jest szczególnie przydatne dla osób kierujących zespołami (liderzy projektów, brygadziści, kierownicy, menadżerowie).
Czas trwania:
- 2 dni (16 godzin dydaktycznych)