QRQC – rozwiązywanie problemów jakościowych i analiza przyczyn źródłowych

Termin i czas szkolenia: 10.04-11.04.2025
2 dni, od 9:00 do 17:00

Miejsce: Pszczyna
Nr szkolenia: 29/25


Cena netto: 2 200,00 PLN
Cena brutto: 2 706,00 PLN

Dla każdego następnego uczestnika z tej samej firmy – 10% rabatu


Zakres szkolenia:

  • Wprowadzenie do metodologii rozwiązywania problemów wg QMS:
    • narzędzia jakości wg normy IATF 16949:2016,
    • Quick Response Quality Control – metoda szybkiej reakcji na błędy,
    • założenia QRQC: 3R – San Gen Shugi, cykl PDCA,
    • poziomy eskalacji QRQC.
  • Rozwiązywanie problemów jakościowych na linii produkcyjnej – Line QRQC działania natychmiastowe:
    • detekcja – red box,
    • komunikacja – QRAP,
    • analiza natychmiastowa – porównywanie,
    • weryfikacja – potwierdzenie działań.
  • Eskalacja problemu i reakcja na reklamację klienta – Logical thinking.
  • Quick Response:
    • charakterystyka problemu – PDCA, 5W2H,
    • zabezpieczenie klienta – natychmiastowe akcje zabezpieczające,
    • organizacja i wnioski z sortowania (TLR),
    • analiza poprzednich wypadków.
  • Przyspieszenie procesu – Assigning tasks.
  • Analizy – Analysis:
    • FTA – poszukiwanie przyczyny wystąpienia błędu,
    • FTA – poszukiwanie przyczyny nie wykrycia błędu,
    • 5Whys,
    • odtworzenie defektu,
    • podsumowanie.
  • Corrective actions:
    • zatwierdzenie działań korygujących,
    • potwierdzenie efektywności działań naprawczych.
  • Wnioski z cyklu działań – LLC:
    • zabezpieczenie przed ponownym wystąpieniem,
    • uczymy się na błędach,
    • weryfikacja działań,
    • standaryzacja.

Uczestnicząc w szkoleniu:

  • Dowiesz się kiedy i jak należy reagować na błędy.
  • Nauczysz się sprawnie identyfikować przyczynę źródłową.
  • Przekonasz się, że korzystne jest eliminowanie przyczyny źródłowej a nie skutków jej występowania.
  • Zauważysz jak zastosowanie QRQC wpływa na polepszenie procesów a tym samym na wyniki firmy.
  • Będziesz umiał zmotywować zespół do utrzymania i polepszania ustalonych standardów.
  • Podniesiesz swoje kwalifikacje jako lidera zespołów szybkiego reagowania na błędy.
  • Zrozumiesz potrzebę standaryzacji jako podstawę ciągłej poprawy procesów.

Adresaci szkolenia:

  • Szkolenie skierowane głównie do managerów średniego szczebla, liderów zespołów pracowniczych, liderów oraz członków zespołów poprawy jakości, liderów oraz członków zespołów ciągłych zmian oraz wszystkich realnie zaangażowanych w poprawę procesów produkcyjnych i okołoprodukcyjnych, szkolenie może być przygotowane do pracy z pracownikami produkcyjnymi.
  • W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby o różnym stopniu zaawansowania w systematyczne rozwiązywanie problemów, nie mające żadnej wiedzy, jak też osoby posiadające już wiedzę teoretyczną lub praktyczną.

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w szkoleniu
  • wyżywienie w trakcie szkolenia (obiad+kolacja+obiad)
  • bufet kawowy
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat

Cena nie obejmuje:

  • kosztów zakwaterowania