Analiza „błędu ludzkiego” w procesie rozwiązywania problemów
Zakres szkolenia:
- Wprowadzenie
- Typowe przyczyny błędu ludzkiego
- Przykłady błędów ludzkich
- Wpływ otoczenia na błędy ludzkie
- Etapy analizy błędu ludzkiego wraz z ich praktycznym omówieniem
- Wywiad z pracownikiem – podstawowe źródło informacji
- Narzędzia jakości w analizie błędu ludzkiego:
- Obserwacja
- Standard i praca standaryzowana
- Analiza Pareto
- Burza mózgów
- Diagram przyczynowo-skutkowy
- Diagram żółwia
- 5W
- 5W2H
- Plan działania
- Analiza kosztów błędu ludzkiego
- PDCA
- Cykl Kolba
- Warsztaty – wykorzystanie analizy błędu ludzkiego w praktyce
- Podsumowanie
Uczestnicząc w szkoleniu:
- Dowiesz się, jak prawidłowo analizować błędy popełniane przez pracowników w trakcie procesu realizacji wyrobu (zarówno w produkcji jak i w procesach logistycznych i pomocniczych).
- Dowiesz się, jakie pytania i w jaki sposób je zadawać, aby uzyskać od pracownika najważniejsze informacje o zaistniałym problemie.
- Poznasz ciekawe i przydatne narzędzia pozwalające trwale rozwiązywać zauważone problemy.
Adresaci szkolenia:
- Szkolenie jest skierowane do osób odpowiedzialnych za analizę problemów wewnętrznych oraz reklamacji jak również za analizę reklamacji w relacjach z klientami oraz dostawcami.
Czas trwania:
- 2 dni (16 godzin dydaktycznych)