QRQC – rozwiązywanie problemów jakościowych i analiza przyczyn źródłowych
Zakres szkolenia:
- Wprowadzenie do metodologii rozwiązywania problemów wg QMS:
- narzędzia jakości wg normy IATF 16949:2016,
- Quick Response Quality Control – metoda szybkiej reakcji na błędy,
- założenia QRQC: 3R – San Gen Shugi, cykl PDCA,
- poziomy eskalacji QRQC.
- Rozwiązywanie problemów jakościowych na linii produkcyjnej – Line QRQC działania natychmiastowe:
- detekcja – red box,
- komunikacja – QRAP,
- analiza natychmiastowa – porównywanie,
- weryfikacja – potwierdzenie działań.
- Eskalacja problemu i reakcja na reklamację klienta – Logical thinking.
- Quick Response:
- charakterystyka problemu – PDCA, 5W2H,
- zabezpieczenie klienta – natychmiastowe akcje zabezpieczające,
- organizacja i wnioski z sortowania (TLR),
- analiza poprzednich wypadków.
- Przyspieszenie procesu – Assigning tasks.
- Analizy – Analysis:
- FTA – poszukiwanie przyczyny wystąpienia błędu,
- FTA – poszukiwanie przyczyny nie wykrycia błędu,
- 5Whys,
- odtworzenie defektu,
- podsumowanie.
- Corrective actions:
- zatwierdzenie działań korygujących,
- potwierdzenie efektywności działań naprawczych.
- Wnioski z cyklu działań – LLC:
- zabezpieczenie przed ponownym wystąpieniem,
- uczymy się na błędach,
- weryfikacja działań,
- standaryzacja.
Uczestnicząc w szkoleniu:
- Dowiesz się kiedy i jak należy reagować na błędy.
- Nauczysz się sprawnie identyfikować przyczynę źródłową.
- Przekonasz się, że korzystne jest eliminowanie przyczyny źródłowej a nie skutków jej występowania.
- Zauważysz jak zastosowanie QRQC wpływa na polepszenie procesów a tym samym na wyniki firmy.
- Będziesz umiał zmotywować zespół do utrzymania i polepszania ustalonych standardów.
- Podniesiesz swoje kwalifikacje jako lidera zespołów szybkiego reagowania na błędy.
- Zrozumiesz potrzebę standaryzacji jako podstawę ciągłej poprawy procesów.
Adresaci szkolenia:
- Szkolenie skierowane głównie do managerów średniego szczebla, liderów zespołów pracowniczych, liderów oraz członków zespołów poprawy jakości, liderów oraz członków zespołów ciągłych zmian oraz wszystkich realnie zaangażowanych w poprawę procesów produkcyjnych i okołoprodukcyjnych, szkolenie może być przygotowane do pracy z pracownikami produkcyjnymi.
- W szkoleniu mogą uczestniczyć osoby o różnym stopniu zaawansowania w systematyczne rozwiązywanie problemów, nie mające żadnej wiedzy, jak też osoby posiadające już wiedzę teoretyczną lub praktyczną.
Czas trwania:
- 2 dni (16 godzin dydaktycznych)