5S - poprawa procesów organizacji | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) lub 2 dni (16 godzin dydaktycznych w tym drugi dzień w formie warsztatowej) |
Analiza "błędu ludzkiego" w procesie rozwiązywania problemów | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Analiza łańcuchów wymiarowych | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Analiza ryzyka w wymaganiach ISO 9001:2015 i IATF 16949:2016 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Analiza systemów pomiarowych MSA – pomiary ciągłe, atrybutywne i badania niepowtarzalne | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Analiza wad i ich efektów w procesie produkcyjnym ‑ PFMEA AIAG&VDA first edition (wydanie: 2019) | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
APQP - zaawansowane planowanie jakości wyrobu | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Asertywność i uważność w pracy audytora wewnętrznego | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Audyt Dostawcy | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Audyt procesu lutowania według CQI-17 | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Audyt procesu realizacji wyrobu według VDA 6.3 i wyrobu według VDA 6.5 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Audyt procesu realizacji wyrobu według VDA 6.3 rev4 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Audyt produktu zgodnie z VDA 6.5 rev.3 | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Audyt systemu zarządzania jakością dla dostawców usług w przemyśle motoryzacyjnym według VDA 6.2 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Audyt wyrobu według VDA 6.5 rev.2 | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Audytor wewnętrzny systemu ISO 14001 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Audytor wewnętrzny systemu ISO 9001 zgodnie z ISO 19011 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Audytor wewnętrzny w laboratorium według PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Audytowanie dokumentacji PFMEA - na co zwrócić uwagę | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Audytowanie Systemu Zarządzania Jakością opartego na IATF 16949 zgodnie z ISO 19011 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Balansowanie procesów metodą MTM, normowania czasów | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
BSC - strategiczna karta wyników | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Budowanie zespołu i współpraca | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Control Plan zgodnie z IATF 16949 oraz podręcznikiem referencyjnym CP edycja 1 (2024) | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
CQI 11 - Audyt procesu galwanizacji | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
CQI 12 - Audyt procesu nanoszenia powłok | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
CQI 9 - Audyt procesów cieplnych | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
CSR - zarządzanie specyficznymi wymaganiami klientów rynku motoryzacyjnego | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
DFMEA – analiza potencjalnych wad i ich skutków w projekcie | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Dobre praktyki postępowania z reklamacjami i zwiększania zadowolenia klienta na podstawie wytycznych PN-ISO 10002:2018 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Dokumentacja procesowa - trylogia APQP | 3 dni (24 godziny dydaktyczne) |
Efektywna komunikacja - komunikuję by wygrać, czy by się porozumieć | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Efektywna Poprawa Procesu – Esencja Six Sigmy czyli 80% efektu za 20% ceny | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Efektywne rozwiązywanie problemów zgodnie z wymaganiami CQI‑20 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Field Failure Analysis – analiza wadliwych części zwróconych z rynku według standardu VDA FFA | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Filozofia kaizen i ciągłe doskonalenie procesów | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
FMEA - analiza potencjalnych wad i ich skutków | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Formel Q - specyficzne wymagania Grupy VW dla dostawców | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
G8D - techniki rozwiązywania problemów i analiza przyczyn źródłowych | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
GDT-ASME - tolerancje geometryczne wg normy amerykańskiej ASME Y14.5 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
GDT-ISO - tolerancje geometryczne wg systemu norm międzynarodowych ISO | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
IMDS International Material Data System | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Inżynieria komunikacji: Sztuka pytań w pracy technicznej i jakościowej | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
ISO 9001 - wymagania normy | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Kaizen personalny, czyli jak zwiększać swoją produktywność z wykorzystaniem zasad i instrumentów Lean | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Koordynator FMEA w organizacji | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Koszty jakości | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Kreatywność w biznesie – jak stymulować rozwój organizacji i skuteczniej rozwiązywać problemy | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Kreatywny leanowiec | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Lean Management drogą do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Lean Office - efektywne biuro | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Lean Service – usprawnianie procesów usługowych | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Lean w biurze i w usługach (Lean Office/Service) – jak minimalizować marnotrawstwo i budować efektywne procesy | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Logistic FMEA - analiza potencjalnych wad i ich skutków w procesach logistycznych | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
LPA – Audyty warstwowe (Layered Process Audits) wg CQI-8 | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Maturity Level Assurance (MLA) ‑ wymagania VDA w zarządzaniu projektem | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Metrologia długości i kąta w procesie produkcji | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Monitorowanie i pomiar zadowolenia klienta w wytycznych PN-ISO 10004:2018 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
MS Excel – bezpieczeństwo danych | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
MS Excel – efektywna i efektowna wizualizacja danych | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
MS Excel w pracy inżyniera motoryzacji - szkolenie podstawowe | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
MS Excel w pracy inżyniera motoryzacji - szkolenie średnio zaawansowane | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
MS Excel w pracy inżyniera motoryzacji – szkolenie zaawansowane | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
MS PowerPoint – dla zaawansowanych | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
MS Word – zaawansowane funkcje edytora | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Narzędzia jakości i standaryzacja pracy dla pracowników produkcji | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Narzędzia jakości i techniki rozwiązywania problemów | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Negocjacje z trudnym klientem i dostawcą | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
NOWY PODRĘCZNIK Zaawansowane planowanie jakości produkcji APQP oraz zatwierdzanie części do produkcji PPAP | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Odpowiedzialność producenta za wyrób | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Odpowiedzialność producenta za wyrób w przemyśle motoryzacyjnym - pełnomocnik ds. bezpieczeństwa wyrobu | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
PFMEA – analiza potencjalnych wad i ich skutków w procesie | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Planowanie jakości i zarządzanie jakością w projektach – dobre praktyki w wytycznych PN-ISO 10005:2018 i ISO 10006:2018 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
PN-EN ISO/IEC 17025 - wymagania normy | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Podejście procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Podejście procesowe zarządzaniu przedsiębiorstwem motoryzacyjnym | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Poka-Yoke - eliminacja wad u źródła | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Pomiar chropowatości – podstawy wraz z warsztatami | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Pomiar twardości | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
PPAP - zatwierdzanie części do produkcji | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Praca u podstaw – powiększanie wartości i eliminowanie strat | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Praktyczna obsługa reklamacji | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
PROBLEM SOLVING - Skuteczny Detektyw | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
QRQC – rozwiązywanie problemów jakościowych i analiza przyczyn źródłowych | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Reverse FMEA – odwrócona analiza potencjalnych wad i ich skutków w procesach | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Samodzielne nadzorowanie maszyn współrzędnościowych CMM w organizacji | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Skuteczne przekształcenie firmy w szczupłe przedsiębiorstwo | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
SMED - redukcja czasów przezbrojeń | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
SPC – statystyczne sterowanie procesami produkcyjnymi z wykorzystaniem oprogramowania proCONTROL | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Specyficzne wymagania BMW dla dostawców przemysłu samochodowego | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Specyficzne wymagania Jaguar Land Rover dla dostawców przemysłu samochodowego | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Specyficzne wymagania Mercedes-Benz dla dostawców przemysłu samochodowego | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Specyficzne wymagania Stellantis (ex PSA) dla dostawców przemysłu samochodowego | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Statystyczne sterowanie procesami SPC | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
System zarządzania BHP – praktyczne podejście w oparciu o wymagania ISO 45001. | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
System zarządzania energią – praktyczne podejście w oparciu o wymagania ISO 50001 | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) lub 2 dni (16 godzin dydaktycznych w tym drugi dzień w formie warsztatowej) |
System zarządzania środowiskowego – praktyczne podejście w oparciu o wymagania ISO 14001 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
System zarządzania w laboratorium według PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
TESTY HIPOTEZ oraz PODSTAWY PROJEKTOWANIA EKSPERYMENTÓW (DoE) | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Trening kreatywności – twórcze projektowanie procesów i rozwiązywanie problemów | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
TWI – efektywne szkolenia stanowiskowe | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Tworzenie laboratorium wewnętrznego zgodnego z IATF 16949 | 2/3 dni (16/24 godzin dydaktycznych zależnie od wielkości organizacji, wielkości projektowanego laboratorium oraz zakresu pomocy trenera przy tworzeniu dokumentacji technicznej) |
VDA 5 – analiza systemów pomiarowych według wymagań rynku niemieckiego | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Warsztat Lean Management – optymalizacja procesów produkcyjnych w praktyce | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
World Class Manufacturing WCM jako system optymalizacji wszystkich procesów | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Współpraca z partnerem z Azji | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Wymagania grupy VW i jej poszczególnych marek - Audi, Skoda, Porsche, Bentley, SEAT, MAN | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Wymagania IATF 16949:2016 (wraz z obowiązującymi SI) oraz ISO 9001:2015 | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Wymagania normy IATF 16949 w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi – kluczowe zagadnienia | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Wymagania VDA MLA oraz PPA (VDA2) w zarządzaniu projektem | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Wzorcowanie (kalibracja) środków kontrolno-pomiarowych | 2/3 dni (16/24 godzin dydaktycznych zależnie od złożoności i różnorodności procesów pomiarowych stosowanych w organizacji) |
Zaawansowane planowanie jakości wyrobu według APQP i Plan Kontroli według CP | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Zakres laboratorium w przedsiębiorstwie z branży motoryzacyjnej | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Zarządzanie charakterystykami bezpieczeństwa D/TLD według wymagań VW | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Zarządzanie charakterystykami specjalnymi w przemyśle motoryzacyjnym | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Zarządzanie dostawcami w nowoczesnej organizacji | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Zarządzanie projektem w motoryzacji | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Zarządzanie sobą w czasie, w duchu Kaizen – zmiana podejścia do planowania i realizacji zadań | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Zarządzanie sprzętem kontrolno-pomiarowym | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Zatwierdzanie części do produkcji seryjnej według PPAP (AIAG) oraz PPA (VDA) | 2 dni (16 godzin dydaktycznych) |
Zatwierdzanie procesu produkcyjnego i produktu (PPA) według VDA 2 | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |
Zdolność jakościowa organizacji zgodnie z Formel Q Capability | 1 dzień (8 godzin dydaktycznych) |